Utusan
Malavsia
$ 2?2% 1992

SOITy )

tobDr M~

THE UTUSAN MALAYSIA

Pas {nade arg %oolo T())n its

ron e to ¢_Datuk
Seri Dpraﬁllahatﬁyr Mshamad

over the recent language

controversy.

The Utusan Malaysia's
front page was shown over
TV 3 dfter its late news last
night. 1t is aregular feature
for, TV3 to highlight the
main headlines™ of “severa
major newspapers after the
news bulletin.

_The Umno synreme coun-
cil on Saturday had urged
the Utusan Group to apolo-
gise for_making an issue out
of the Prime Minister’s in-
terview in English with an
Indonesian TV station.

RCTI-TV, a private TV
station, had requested Dr
Mahathir to speak in En-

lish during the interview

eld When he was in Jakarta
early last month for the
Non-Aligned Movement
gNAM) summit for the bene-

it of the NAM delegates and
other foreigners in'Indone-
sa

In its page one item today
the Utusan Malaysia sad
its reporter in Jakarta had
unintentionally made ‘a mis-
take when reporting on the
matter. .

On Sent 9. on his return
from the NAM summit, Dr
Mahathir wgs asked by re-
porters tg£omment on the
use of EAglish in advertise-
ments on television.

Dr Mahathir replied that
he had noted an increase in
the use of the English lan-
%uage in Indonesia during

is visit compared to the
previous occasions when he
wasin that country.

Dr Mahathir aso said the
use of English was meant
for specific target audiences
who would understand En-
glish better than Malay.



	Utusan Malaysia says sorry to Dr M (NST 06/10/1992)

