
 
08/12/1999 
 
Bernama denies allegation of tampering with picture 
 
 
KUALA LUMPUR, Tues. - Bernama, the national news agency, today vehemently 
denied allegations made by the Pas party organ, Harakah, that it had 
doctored the picture of Prime Minister Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad 
being welcomed by the people of Perlis in Kangar on the evening of Nov 27. 
  The picture, published in the front page of Berita Minggu on Nov 28, was 
alleged to have been doctored to show that the crowd welcoming Dr Mahathir 
was bigger than it actually was. 
  Harakah, in its latest edition dated Dec 6, had reproduced the front- 
page picture and had circled two faces claiming that both images were that 
of the Prime Minister. 
  The Pas party organ in its report also challenged New Straits Times 
Press (M) Bhd group editor-in-chief Datuk A. Kadir Jasin to apologise if 
he was ethical. 
  Today, Bernama issued a statement denying the allegation. 
  Bernama acting general manager/editor-in-chief Syed Jamil Jaafar 
regretted the allegations of the Pas official organ. 
  The text of the statement issued today: 
  "The National News Agency (Bernama) strongly denies an allegation by the 
Pas party organ Harakah dated Dec 6, 1999, that a Bernama picture carried 
on the front page of Berita Minggu edition (Nov 28, 1999) on the visit of 
the Prime Minister Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad to Perlis on Nov 27 is a 
doctored picture to depict a larger welcome crowd than was actually the 
case. 
  "Bernama would like to categorically state that the picture is a genuine 
one without any tampering whatsover. It was taken by a Bernama 
photographer who sent it to Kuala Lumpur via wire transmission shortly 
after the event. 
  "The Bernama headquarters upon receiving the picture at 6pm began 
disseminating it to all its clients via its electronic transmission 
network without further handling. 
  This was done within 20 minutes leaving no room for any doctoring as 
suggested by Harakah." 
                               (END) 
 


	Bernama denies allegation of tampering with picture (NST 08/12/1999)

