
 
05/05/1999 
 
Foreigners started to work for Anwar in late 80s 
 
Patvinder Singh; Chok Suat Ling 
KUALA LUMPUR, Mon. - The foreigners described by Prime Minister Datuk Seri 
Dr Mahathir Mohamad yesterday as penulis upahan (mercenary writers), 
employed by Datuk Seri Anwar Ibrahim, started working for their respective 
organisations in the late 80s. 
  Munawar Anees, who was found guilty of allowing himself to be sodomised 
by Anwar, was employed by Berita Publishing Sdn Bhd, a wholly-owned 
subsidiary of the New Straits Times Press (M) Bhd, on Nov 15, 1989. 
  Munawar, Anwar's former speech writer, was appointed research and 
development manager at Berita Publishing Sdn Bhd. 
  Another two - Dr Ziauddin Sardar and Merryl Wyn Davies - were employed 
by TV3 on contract basis for research and consultancy services. 
  The contract was between TV3 and a British-based company representing 
the two - ISF Productions Ltd. 
  Ziauddin is a British citizen of Pakistani origin while Davies is 
British. 
  Sources said besides working for Berita Publishing, Munawar was also 
known to have provided advice and writing services to Anwar. 
  He was paid RM48,000 a year and was given a company car. 
  The sources were commenting on a report in the New Straits Times 
yesterday in which Dr Mahathir had said that Anwar had forced companies to 
hire his cronies and pay them exorbitant salaries. 
  Citing an example, Dr Mahathir said Anwar forced the NSTP to hire 
Munawar. 
  The sources said that Munawar resigned on Nov 13, 1995, after he was 
found to have been absent from work. 
  In the following year, on Aug 12, he suddenly appeared as a consultant 
to Realmild Sdn Bhd, a holding company of Malaysian Resources Corporation 
Bhd, with an annual salary of RM60,000 and was given a company car. 
  The sources said he worked for Realmild with job specifications in his 
contract stating that his work was related to the publishing industry. 
  At the time he was charged for sodomy, he was an employee of Realmild. 
  Meanwhile, Sistem Televisyen Malaysia Berhad managing director Datuk 
Zahari Omar said Ziauddin and Davies, "friends" of Anwar, were paid 
between STG60,000 (RM375,000) and STG80,000 for each year of their 
contract with TV3. 
  Ziauddin was in TV3 from August 1989 to June 15, 1995, while Davies 
worked from August 1989 to June 14, last year, but with a short break in 
between. 
  Zahari said both of them announced the fact that they were "very close" 
to Anwar to many TV3 staff while they were with the company. 
  Another person who used to do Press liaison for Anwar was former Star 
journalist N.V. Raman. He was working overseas for several years but 
returned in 1993 to help in the Anwar machinery. 
  The sources said Raman was on the payroll of a major Chinese-controlled 
conglomerate as international director but most of his work was for the 
former Deputy Prime Minister. 
                               (END) 
 


	Foreigners started to work for Anwar in late 80s (NST 05/05/1999)

