
19/02/1999

Reuters apologises to Daim over article implying impropriety

KUALA LUMPUR, Thurs. - International news agency Reuters today apologised
to First Finance Minister Tun Daim Zainuddin over an article it filed last
month.
  A Reuters press advisory early today read: "Tun Daim Zainuddin has
contacted Reuters concerning an article published by Reuters on Jan 8,
entitled `Malaysia's Daim lends PM a helping hand again', which in his
view implied that he had accumulated his personal wealth by abusing his
political office.
  "We would like to make it clear that it was not our intention to make
that suggestion.
  "We fully accept that Tun Daim was a wealthy and successful businessman
before he assumed political office, a fact which the story also made
clear.
  "We apologise to Tun Daim for any embarrassment caused by the article."
  The article, which did not identify the writer, was datelined Kuala
Lumpur. It described Daim, who is also Special Functions Minister, as the
person whom Prime Minister Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad turned to when
in a pinch.
  It went on to describe Daim's initial involvement in Government in the
mid-1980s and his return as Finance Minister on Jan 8.
  One paragraph of the 24-paragraph story read: "To some Malaysians, Daim
is viewed as a public servant who used his position to enrich himself and
others in Umno.
  "He is reportedly one of the country's richest men, worth an estimated
one billion to two billion ringgit (US$250 million to US$500 million)."
  The article ended with: "But to businessmen and economists, the
diminutive Daim is regarded as Malaysia's most able economic manager since
the country gained independence from Britain in 1957."
                               (END)


	Reuters apologises to Daim over article implying impropriety (NST 19/02/1999)

