21 APR 1999
NAVARATNAM ARTI CLE
WASHI NGTON POST CRI Tl CI SED FOR " SHAMEFUL" ARTI CLE

KUALA LUVPUR, April 21 (Bernama) -- The Washi ngton Post newspaper has
been criticised for carrying on April 19 an article under the heading "M
Mahat hir' s Di sgrace".

Expressi ng shock over what he described as a shaneful article, The
Sungei Way Group's corporate advisor Tan Sri Ranpbn Navarat nam sai d t he
newspaper should at | east be professional by witing factually even if "it
has a hi dden agenda which has to serve its editorial policy."

In a statenment commenting on the article, Navaratnamsaid that Prine
M ni ster Datuk Seri Dr Mahathir Mhaned, far from being "di sgraced" as
stated by the Washington Post, has in fact energed as a courageous
i nternational |eader, who has saved Mal aysia from econom ¢ di saster and
social, political and ethnic unrest in the country's nmultiracial and
mul tireligious society.

"By rejecting the | MF (International Mnetary Fund) formnula that has
caused untold msery and social instability in Asia, Brazil and Russi a,
Mal aysi ans have continued to enjoy peace and stability w thout painful and
di sruptive restructuring of the I M-, " he added.

He said nmany top US investors and financial analysts would now testify
that the Ml aysi an econony was not only steadily recovering but could well
be the first to fully recover ahead of the I M assisted countries |ike
| ndonesi a, Korea and Thai |l and.

Even the nmultilateral financial institutions |ike the Wrld Bank, | M
and the Asian Devel opnent Bank have stated that the Ml aysi an econony was
recovering, he added.

Navaratnamsaid: "It appears therefore, that the Washi ngton Post is
sham ng itself by being unprofessional and out of touch with the rea
wor | d.

"It is hoped that the Washington Post will not continue to enbarrass
itself and | ose the respect of all fair minded and i nfluential readers,
whose support it needs to survive."

He call ed on the newspaper to instead pronote goodw || between the US
and Mal aysi a. -- BERNAMVA

MFJ SA



	WASHINGTON POST CRITICISED FOR "SHAMEFUL" ARTICLE (Bernama 21/04/1999)

