09/ 03/ 2000

Ex- Pas sec-gen sues TV3 for RM60m

KUALA LUVPUR, Wed. - Forner Pas secretrary-general Halim Arshat has filed
a RM60 mllion suit against TV3 and two others for broadcasting all eged
defamatory news regarding its tabloid Harakah in its Buletin Ut anma
progr anme.
In his statement of claim Halimsaid the words used in the news at
about 8pmon Aug 18, 1997, in their natural and ordi nary neani ng neant
t hat:
* the bi-weekly tabloid had accused Prinme Mnister Datuk Seri Dr
Mahat hi r Mohanmad of comi ng out of |slam (nurtad);
* Harakah and Pas had becone a tool to divide Muslins in the country;
* Harakah and Pas attenpted to bring down the PM s inmage and dignity;
* Harakah and Pas had published the fal se news that was defanmatory of
the PM and
* Harakah and Pas were vengeful and jeal ous of the PMand the country.
He said the words referred or were understood to refer to himbecause he
was at the material time Pas secretrary-general and also the pernit hol der
for Harakah.
As a result, Halimsaid he suffered acute enbarrassnent, his
credibility, character and reputation were tarnished, and he was
hum I'i at ed.
In his suit filed on June 1, 1998, Hali m naned Si stem Tel evi si on
Mal aysi a Berhad, TV3 operations director Yunus Said and Buletin U ama
producer Rozaireen | brahimas defendants. He is claiming RM0 million in
damages fromeach of them
In their defence, the defendants deny they had fal sely and maliciously
publ i shed the news. They al so deny the news referred to Hali mand clai mhe
has no | ocus standi to bring the action.
They said the matter was of public interest as it was regarding a
statenment by a Menteri Besar followi ng the apostate (nurtad) issue
publ i shed i n Har akah.
They are also relying on a defence of fair comment and qualified
privil ege.
Counsel Mohaned Hani pa Maidin acted for Halimwhile P.H Looi appeared
for the defendants before judge Datuk R K. Nathan. The case will be
re-nmentioned on April 26.

( END)



	Ex-Pas sec-gen sues TV3 for RM60m (NST 09/03/2000)

