
 
18/10/2000 
 
Former Pas sec-gen testifies despite stroke disability 
 
 
KUALA LUMPUR, Tues. - Former Pas secretary-general Halim Arshat testified 
in the High Court today in his RM60 million defamation suit against Sistem 
Television Malaysia Berhad and two others despite having a severe speech 
and language impairment as a result of a stroke. 
  His counsel Mohamad Hanipa Maidin informed the court of Halim's 
condition and referred to a medical report dated Oct 16 which stated that 
the impairment caused Halim difficulties in understanding what others said 
and in conveying information to others. 
  Halim, 58, suffered the stroke in February 1998. 
  Judge Datuk Dr R.K. Nathan allowed Halim's wife, Siti Hawa, to sit 
beside Halim to assist him in understanding the questions. 
  Counsel for both parties also had to repeat the questions slowly and 
rephrase certain questions to enable him to understand. 
  At times, Halim himself asked for the questions to be repeated. 
  Replying to questions by Mohamad Hanipa, Halim said TV3's broadcast of a 
Buletin Utama programme at 8pm on Aug 18, 1997, which stated that PAS's 
bi-weekly tabloid Harakah had accused Prime Minister Datuk Seri Dr 
Mahathir Mohamad of coming out of Islam (murtad) was defamatory. 
  He said Harakah never published such news, adding that the news bulletin 
was false. 
  Answering questions in-between long pauses, Halim said the words used 
referred or were understood to refer to him because he was then Pas 
secretrary-general and also the permit holder for Harakah. 
  Later, Harakah managing director Datuk Hishamuddin Yahya said his 
assessment of Bulletin Utama's news reports about Pas was that they were 
always "one sided". 
  "In many instances, it's confusing especially for people who do not know 
of Pas' struggles. The news in Bulletin Utama is untrue and malicious..." 
  When asked why he had not demanded a clarification from TV3, he said Pas 
knew that such demands would not be entertained. 
  In the suit against TV3, its operations director Yunus Said and Buletin 
Utama producer Rozaireen Ibrahim, Halim claimed that the words used in the 
news bulletin in their natural and ordinary meaning meant, among others, 
that Harakah and Pas had published the false news that was defamatory of 
the PM and that Harakah and Pas were vengeful and jealous of the PM and 
the country. 
  As a result, Halim said he suffered acute embarrassment, his 
credibility, character and reputation were tarnished, and he was 
humiliated. 
  He is claiming RM20 million in damages from each defendant. 
                                 (END) 
 


	Former Pas sec-gen testifies despite stroke disability (NST 18/10/2000)

