
 
17 OCT 2000 
Court-Harakah 
HARAKAH DENIES PUBLISHING ARTICLE ON ALLEGATIONS PM AN APOSTATE 

 
 
    KUALA LUMPUR, Oct 17 (Bernama) -- Harakah never published an article 
alleging that Prime Minister Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad is an apostate, 
the hearing of a defamation suit by its permit holder against Sistem 
Televisyen Malaysia Bhd (STMB) and two others in the High Court here was 
told today. 
    Former PAS secretary-general Halim Arshat, 58, denied that as a permit 
holder of the tabloid, he had permitted Harakah, PAS' official organ, to 
publish such an article. 
    Halim, who suffered a stroke in February 1998, appeared to be in 
difficulty when speaking in answering questions by his counsel, Mohamed 
Hanipa Maidin. 
    Halim said that a news report over TV3's "Buletin Utama" at 8pm on Aug 
18, 1997 that Harakah had published such an article had defamed him as the 
permit holder. 
    On March 3, this year, Halim filed the suit against STMB, TV3's 
operations director Yunus Said and producer of TV3's "Buletin Utama", 
Rozaireen Ibrahim, seeking damages of RM20 million from each of them. 
    Halim is also seeking a court order directing them to make an apology 
over "Buletin Utama" for three consecutive days. 
    Answering counsel L.H.Looi, representing the three defendants, Halim 
agreed that the sub-editor was the person responsible in the publication of 
articles in the Harakah. 
    Datuk Hishamuddin Yahya, 61, Harakah's managing director, told the 
court that even though Halim's name was not mentioned in the news report 
aired over "Buletin Utama", as a permit holder he was responsible over the 
articles published in the tabloid. 
    Hishamuddin said that the news report aired over TV3 was not true 
whatsoever and it was a vicious defamation against Halim. 
    "Normally, news aired by TV3 regarding PAS are biased and in many 
circumstances they are confusing especially for those yet to be aware of 
PAS' struggles," he said. 
    Responding to Looi, Hishamuddin said that he held a meeting with PAS to 
discuss action that should be taken over the alleged false news reports by 
TV3. 
    The outcome, he said, was the suit against TV3. 
    "I agree that TV3 is responsible in airing news reports which are true 
but I do not agree when TV3 airs news reports which are false," said 
Hishamuddin. 
    Suggested by Looi that TV3's error was acceptable, Hishamuddin said 
that TV3's error was a great destruction against PAS and Muslims. 
    "And TV3, I cannot forgive," said Hishamuddin, a member of the 
Harakah's board of directors. 
    Asked by Looi why PAS did not seek a clarification from TV3 on the 
matter, Hishamuddin said that "PAS already knew whatever requests made like 
clarifications from TV3 and even any other media, it will not be 
entertained." 
    Hishamuddin disagreed with Looi's suggestion that the news report over 
"Buletin Utama" did not bear any elements of defamation as what was 
reported was already common knowledge. 
    Hearing continues tomorrow. 
    -- BERNAMA 
    PK AHH RM 

 


	HARAKAH DENIES PUBLISHING ARTICLE ON ALLEGATIONS PM AN APOSTATE (Bernama 17/10/2000)

