
RM6Om suit TV3 toMp2yf&ep June 11 
KUALA LUMPUR Thurs - The 
High Court today fixed June 11 to 
deliver its decision in a RM60 ml1 
lion defamation suit by former Pas 
secretary general Hahm Arshat 
against TV3 and two others over a 
news bulletin 

Judge Datuk Dr R K Nathan 
fixed the date after the defence 
closed its case today and instructed 
parties to submit written submis 
sions 

Counsel Mohamad Hampa Mai 
dm for Hahm and counsel P H 
LOOI who 1s representing the de 
fendants are to submit their writ 
ten submlsslons by April 16 and 
May 7 respectively 

- -- 
Earlier TV3 s information tech 

nology executive Abdul Malek 
Falsal Hyffny 35 testified for the 
defence 

Hahm Arshat is suing TV3 its 
then operations director Yunus 
Said and Buletzn Utama producer 
Rozalreen Ibrahlm over the news 
bulletin on Aug 18 1997 

He claimed the news broadcast of 
an article pubhshed m the Harakah 
tabloid allegedly accusing Prime 
Minister Datuk Seri Dr Mahathir 
Mohamad of coming out of Islam 
(murtad) was false and malicious 

Hahm 58 claimed the words in 
the news bulletin referred or were 
understood to refer to him because 

he was at the material time the Pas 
secretary general and also the 
permit holder for Harakah 

He claimed thdt the words 
meant among others that Hara 
kah and Pas had published the 
false news that was defamatory of 
the Prime Minister and that Hara 
kah and Pas were vengeful and 
Jealous of the Prime Minister and 
the country 

As a result Hahm said he suf 
fered acute embarrassment his 
credlblhty character and reputa 
tlon were tarmshed and he was 
humiliated The defendants deny 
they had falsely and maliciously 
published the news 


	RM60m suit TV3 to know fate on June 11 (NST 23/03/2001)

