
23/03/2001

RM60m suit: TV3 to know fate on June 11

KUALA LUMPUR, Thurs. - The High Court today fixed June 11 to deliver its
decision in a RM60 million defamation suit by former Pas secretary-general
Halim Arshat against TV3 and two others over a news bulletin.
  Judge Datuk Dr R.K. Nathan fixed the date after the defence closed its
case today and instructed parties to submit written submissions.
  Counsel Mohamad Hanipa Maidin, for Halim, and counsel P.H. Looi, who is
representing the defendants, are to submit their written submissions by
April 16 and May 7 respectively.
  Earlier, TV3's information technology executive Abdul Malek Faisal
Hyffny, 35, testified for the defence.
  Halim Arshat is suing TV3, its then operations director Yunus Said and
Buletin Utama producer Rozaireen Ibrahim over the news bulletin on Aug 18,
1997.
  He claimed the news broadcast of an article published in the Harakah
tabloid allegedly accusing Prime Minister Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad
of coming out of Islam (murtad) was false and malicious.
  Halim, 58, claimed the words in the news bulletin referred or were
understood to refer to him because he was at the material time the Pas
secretary-general and also the permit holder for Harakah.
  He claimed that the words meant, among others, that Harakah and Pas had
published the false news that was defamatory of the Prime Minister and
that Harakah and Pas were vengeful and jealous of the Prime Minister and
the country.
  As a result, Halim said he suffered acute embarrassment, his
credibility, character and reputation were tarnished and he was
humiliated. The defendants deny they had falsely and maliciously published
the news.
                                 (END)


	RM60m suit: TV3 to know fate on June 11 (NST 23/03/2001)

