Two dailies’apologise to Mirzan

They also undertake

not to repeat article

By N. PUSPA MALAR

KUALA LUMPUR, Wed:
The publishers and printers
of two Chinese dailies sued
by Mirzan Mahathir for libel
today unreservedly apolo-

gised to the businessman.
They also paid damages to
the executive chairman of
Perkapalan

Kﬁnsort'um

Bhd. QHV

Under the te{és gf ‘sQthPe-O
ment recorded by Justice
Datuk Dr R.K. Nathan, the
defendants will publish their
apology on the front pages of
Sin Chew Jit Poh and its sis-
ter daily, Guarig Ming, along
with Mirzan’s photograph.

They also undertook not
to repeat or publish the
impugned article or any part -
of it or any similar words
concerning Mirzan, the
eldest son of Prime Minister
Datuk Seri Dr Mahathir
Mohamad.

Mirzan had sued Peman-
dangan Sinar Sdn Bhd, the
publisher and printer of Sin
Chew Jit Poh, group editor-
in-chief C.C. Liew and news
editor Lim You Soon for
RM200 million. :

He also sued Guang-Ming
Ribao Sdn Bhd, publisher of
Guang Ming, group editor-
in-chief Liew and editor-in-
chief Yong Yeow Khoon for

the same amount.

_The third suit for RM150
million was against Peman-
dangan Sinar as printer for
Guang Ming. .

Datuk V.K. Lingam and
R. Thayalan appeared for

- Mirzan, and Datuk- R.R.

Sethu represented the defen-
dants. Mirzan and Sin Chew
group chief executive officer
PC. Liew were present in
court.

Sethu said the defendants
admitted publication of the
impugned articles and
accepted that they had hurt
and injured Mirzan’s person-
al and business reputation.

“The - defendants wunre-
servedly apologise to the
plaintiff and have paid sub-
stantial damages to compen-
sate him for the libel,” he
said.

In the suits filed in early
February last year, Mirzan
said he was defamed in cer-
tain articles appearing in the
two dailies on Jan 5, which
were translated versions of
an article published in the
Jan 4 issue of the Asian Wall
Street Journal.

He said the articles meant

that he had been given sub-
stantial and potentially-
lucrative opportunities to
invest in and develop busi-
ness in Malaysia solely

because he was the eldest
son of the Prime Minister.
The articles were also
understood to mean that he
had sought to build a busi-
ness empire not upon his

own ability or merit but asa
willing beneficiary of nepo-
tism, favouritism and privi-
lege, he said.

He claimed to have suf-
fered grave injury by the

publication of the articles
which insinuated that he
had conducted his business
affairs in “an incompetent
or negligent manner” and
had only survived because

he had exploited his position
as the Prime Minister’s son
and permitted the govern-
ment, under the influence of -
his father, to bail him out of
his financial difficulties.



	Two dailies apologise to Mirzan (Sin Chew Jit Poh Guang Ming  13/01/2000)

