Working for Najib? Bull****, says Campbell
Malaysiakini.com
October 28,2011

Former British premier Tony Blair's communications chief Alastair Campbell has strongly denied
involvement with Malaysian Premier Najib Abdul Razak.

Campbell wrote twice on Twitter over the past 16 hours that such allegations were “Bull****”, in reply to
three Twitter users, who appear to be Malaysians.

One of these expletives was aimed at fugitive blogger Raja Petra Kamaruddin, who posted a link on his
Twitter account to his blog which reproduced a Sarawak Report article making the allegation.

Sarawak Report, a British-based website run by a former BBC journalist, had claimed that Campbell was
spotted in Malaysia recently where he advised Najib on improving his image.

The article claimed that Campbell had a hand in Najib’s promised preventive detention law reforms and
the so-called ‘Cool Najib’ campaign, which mimics Blair’'s ‘Cool Britannia’ era in the late 1990s.

Earlier yesterday, Campbell wrote on Twitter that he had never been to Malaysia nor was he working for
Najib.

“| see | have been spotted in Malaysia. Therefore | must be advising the govt. Must have a double. Not
been. Not advising. Fin d'histoire (sic) [End of story],” he wrote.

This was met by remarks from other Twitter users that he was working for a corrupt government.

Campbell was alleged to be the latest to join a growing stable of foreign public relations consultants
engaged by the Najib administration.

It has thus far been confirmed that multinational Apco Worldwide and London-based FBC Media have
been engaged by the Malaysia government for various publicity works.

Apco’s services were stopped earlier this year after claims that it had links with Israel. For a period of
about seven months, Apco had billed the Malaysian government about RM77 million.

As for FBC Media, the company was said to have been paid by the Malaysian government to produce
television programmes to spruce up the image of its leaders abroad.

Najib had admitted to the Dewan Rakyat RM83.8 million was paid to the company between 2007 and
2010.

Copyright © 1999-2007 Mkini Dotcom Sdn. Bhd
http://www.malaysiakini.com/news/179849



