Suara Keadilan retracts fake Anwar article
MalaysiaKini.com
January 12,2012

PKR mouthpiece Suara Keadilan has retracted an article purportedly written by its de facto leader Anwar
Ibrahim after realising it is a fake.

In a notice on the Suara Keadilan website today, the newspaper said the article, Why do we need to seize
Putrajaya: An address from the opposition leader ahead of the 13th general election, was not written by
Anwar as claimed.

The full-page article appeared on page 18 of the newspaper’s latest edition, published on Jan 10.

The retraction also quoted Anwar’s media coordinator Eekmal Ahmad saying: “We deny that the article
came from Anwar or his office”.

NONEAmong others, the article states that if the author was indeed a sodomite, he would carry out such
sexual practices overseas to avoid persecution.

“| teach in an American university. It is a free country. If | was desperate to sodomise someone, | could
have done it there with anyone | like.

“Why would | do such a wrong thing in my own country, where | am politically active, have a family, and
have thousands of friends and acquaintances?” the article says.

The author also purportedly wrote about false accusations against him in the past.

“Don’t forget, several individuals involved in making false accusations against me had died tragically or
had fallen with strange illnesses,” says the article.

It also mentions former PKR leaders Ezam Mohd Nor and Zulkifli Noordin, about whom Anwar usually
avoids commenting on.

"Pakatan Rakyat leaders with wicked ambitions to rob the country’s riches from the very beginning have
been ousted by Allah through His trials, including Ezam and Zulkifli.

"Thank God," says the article.
'Work overload a reason for the mistake'

Contacted today, Suara Keadilan editor Fazallah Pit said the mistake
occurred because the staff had been overwhelmed by the workload on Monday.

NONE That was the day of Anwar's Sodomy Il trial verdict, as well as the weekly paper’s publication
deadline.

“Jan 9 was very important for us and we were overloaded with work... and in that rush, it was easy for a
mistake to happen,” he said.

Fazallah (left) said he received the article by email, but he could not recall when because he had received
a lot of email around the time of the verdict date.

He believed it to be genuine and decided to publish it after another look, but this was not done due to the
work overload.



He said he was told that the article was not from Anwar by several PKR leaders last night, and that the
source of the email was being investigated.

Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd
http://www.malaysiakini.com/news/186427



