
Nizar sues Utusan, TV3 for defamation 

MalaysiaKini.com 

July 10, 2012 

By Hafiz Yatim 

 

 

Former Perak menteri besar Mohd Nizar Jamaluddin has filed RM50 million defamation suits 

against Utusan Malaysia and TV3 respectively, in relation to allegedly defamatory reports on 

the WWW1 car number-plate issue. 

 

The suits, filed at the Kuala Lumpur High Court, included an application for an injunction to 

prevent the two media groups from repeating the ‘defamatory’ reports. 

 

Nizar claimed that TV3 had reported his tweet in a defamatory manner, and that Utusan had 

twisted his tweet the next day. 

 

On June 27, he had given both groups seven days to apologise for “manipulating” his tweet 

on the Johor ruler’s RM520,000 bid for the WWW1 number-plate. 

 

The police are investigating Nizar, after 41 reports were lodged against him following the 

tweet. 

 

They had raided his offices in Perak and had gone to his hotel in Kuala Lumpur before the 

end of the parliament session. 

 

“I do not know what is the progress of the police investigations,” he said. 

 

Initially, he said he did not want to sue but upon advise by supporters and leaders he had 

decided to file this legal action. 

 

He said Utusan Malaysia’s sister paper Kosmo had been highlighting the bid much earlier on 

April 8 and had made comparisons of what RM520,000 may buy and also had a cartoon 

mocking the bid. 

 

“I had merely tweeted that the amount could have been used to help the poor,” he said, 

adding it was not meant to disrespect the Johor ruler’s bid. 

 

“Why was there no action taken against Utusan and why I am subject to such persecution?” 

he asked. 

 

Nizar said his lead counsel to the case will be Asmuni Awi from Awi & Co. 

 

 
Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd 
Source: http://www.malaysiakini.com/news/203171 
 


