
The Star rejects advert from DAP 

MalaysiaKini.com 

May 1, 2013 

By Thiam Khean Hah 

 

DAP has accused The Star of barring the party from publishing advertisements in 

the daily. 

 

The party had produced an advertisement in response to a series of MCA 

advertisements claiming that a vote for DAP is a vote for PAS. 

 

According to DAP publicity chief Tony Pua, his party had produced an advertisement 

in the same vein, claiming that a vote for MCA is a vote for Umno, and thus a vote 

for Perkasa. 

 

NONEA mock-up of the advertisement depicted Perkasa president Ibrahim Ali and 

the group's vice-president Zulkifli Noordin. 

 

"We have no media access even if we want to pay... even if our content and theirs 

(MCA's) is quite similar," he said. 

 

Pua (right) said that The Star had initially rejected the advertisement on the basis 

that Ibrahim was holding a keris. 

 

"We compromised and submitted another advertisement without the keris. Within 

an hour, the advertisement was rejected," he told a press conference in Klang 

today. 

 

Two other newspapers - Harian Metro and Kosmo! - refused to even provide a 

quotation, stating outright that advertisements from opposition parties will not be 

entertained, said Pua. 

 

Pua lamented that Pakatan Rakyat had no access to English and Malay media, but 

thanked the Chinese dailies for allowing DAP to publish their advertisements in full. 

 

Of late, Star Publications (M) Bhd - which is owned by MCA - had been receiving 

brickbats over a series of MCA advertisements on The Star and radio stations, 

RedFM and 988. 

 

Meanwhile, The Star refuted Pua’s allegation, stating the DAP adverts were aired on 

988 and RedFM, while the print advertisement was rejected as DAP had refused to 

put its logo on it. 



 

According to The Star Online, a spokesperson claimed there were concerns that the 

print advertisement would violate Malaysian Code of Advertising and Home Ministry 

guidelines, as it appeared to incite racial sentiments. 

 

Even DAP, the spokesperson said, could not explain the significance of the keris, 

but by the time the party agreed to remove it from the ad, it had already past the 

daily's booking and printing time. 

 

"It looks like the DAP planned all this to have its advertisement rejected, before 

submitting a so-called compromised version, and to attack The Star," he said.  

 

 

Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd 

Source: http://www.malaysiakini.com/news/228644 

 

 

 

 

 


