
Minister casts doubt on WSJ report, bets RM1k  

MalaysiaKini.com 

July 3, 2015  

                                                   

Urban Wellbeing, Housing and Local Government Minister Abdul Rahman Dahlan is willing 
to bet RM1,000 on the source of The Wall Street Journal’s (WSJ) information that 1MDB 
funds went into the prime minister's private bank accounts. 
 
Responding to a Twitter user by by the name of Capt Rahmat, who said: "RM500 - I say the 
WSJA (Wall Street Journal Asia) source is Sarawak Report", Rahman responded: "I'll see 
your RM500, and raise you RM1,000!" 
 
Citing "Malaysian investigators", WSJ reported today that almost US$700 million in funds 
from 1MDB went into Prime Minister Najib Abdul Razak's personal bank accounts. 
 
Earlier, Rahman launched a broadside on WSJ, attacking the renowned international media 
organisation for not naming its source. 
 
"I am shocked by AWSJ's wanton allegation. If they were dead serious about the 
authenticity, the reports should have named the sources. 
 
"Quoting 'unnamed investigator' as a basis of a very defamatory report, AWSJ has sunk to 
the level of gutter journalism of Sarawak Report," Rahman said in a series of Twitter 
postings. 
 
Whistleblower site Sarawak Report has been at the forefront in alleging misappropriation 
by 1MDB, based on leaked information from PetroSaudi International, which previously 
entered into a joint venture with 1MDB. 
 
Sue us, Sarawak Report challenges critics 

 
Putrajaya has insisted that the leaked information was “tampered”, with the intention to 
put 1MDB in bad light. 
 
"I sure hope AWSJ was not using malicious and tampered documents in their report. That 
would be a sad day for journalism," Rahman tweeted. 
 
Sarawak Report has defended the credibility of its reports and had dared critics to sue the 
whistleblower portal, but nobody has taken up the challenge to date. 
 
In the latest expose today, WSJ claimed that 1MDB's funds went into Najib's private 
accounts through proxies shortly before the 13th general election. 
 
By far the largest transactions were two deposits of $620 million and $61 million, in March 
2013, during the heated 13th general election campaign in Malaysia, the documents show. 
 



"The cash came from a company registered in the British Virgin Islands via a Swiss bank 
owned by an Abu Dhabi state fund. 
 
"Another set of transfers, totaling $11.1 million, originated within the Malaysian 
government, according to the investigation. 
 
"Investigators believe the money came from an entity known as SRC International Sdn Bhd, 
an energy company that originally was controlled by 1MDB but was transferred to the 
Finance Ministry in 2012," the WSJ report says. 
 
In an immediate response, 1MDB denied any of its funds went to the prime minister. 
 
The Prime Minister's Office in a statement also dismissed the WSJ report as an attempt at 
political sabotage against Najib.  
  
   
Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd   
Source : http://www.malaysiakini.com/news/303907  


