
Utusan attacks Malaysiakini’s ‘WSJ porn’  

MalaysiaKini.com 

July 5, 2015  

                                                                  

Umno owned daily Utusan Malaysia has once again claimed that Malaysiakini is working 
hand in hand with foreigners to topple the country’s “Islamic leadership”. 
 
In their weekend edition’s regular editorial under the pseudonym Awang Selamat, the 
Malay daily accused Malaysiakini of “taking advantage” of the recent 1MDB-related 
allegations made against Prime Minister Najib Abdul Razak by sensationalising “negative” 
readers’ reactions with “pornographic” enthusiasm. 
 
"After failing to topple the government in the last general election, this is the opportunity to 
smear the country's leadership. 
 
“All negative readers’ comments were played sensationally, akin to watching pornography, 
while the positive reactions are banned," read the column today. 
 
"It is not surprising that the portal is aggressively threatening the existing Islam-led 
government," said Awang, a collective pen name for Utusan’s senior editors. 
 
“They are holding up Wall Street Journal (WSJ) as though they are sharing the same 
agenda,” said the writer, adding Malaysiakini’s credibility was too low for it to be believed. 
 
On Friday, Wall Street Journal (WSJ) reported that Malaysian investigators have allegedly 
traced nearly US$700 million in deposits into what they believe are Najib's personal bank 
accounts. 
  
WSJ cited documents from a government probe into the 1MDB scandal, which both the 
international financial newspaper and whistleblower website Sarawak Report claim they 
had obtained. 
 
Najib yesterday denied the allegations as an attempt to topple a democratically elected 
prime minister, accusing his predecessor Dr Mahathir Mohammad of collaborating with 
“foreign media” to do so. 
 
Jumping on the bandwagon, Federal Territories Umno youth chief Razlan Rafii in a 
statement yesterday claimed the attacks are being orchestrated by Jews to topple 
Malaysia’s Islamic leadership. 
 
Playing the same tune, Awang hinted Malaysiakini along with Sarawak Report were 
directed by "foreign influence" and guided by "hidden hands". 
  
        
Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd   
Source : http://www.malaysiakini.com/news/304100  


