PMO: Why didn't Aussie press pin Dr M?
MalaysiaKini.com
July 15,2015

The Prime Minister's Office (PMO) has questioned why Australian newspapers have
avoided naming Dr Mahathir Mohamad in their reports on an alleged bribery scandal
involving Malaysian officials.

In a press statement today, the PMO said Mahathir was the prime minister in 1999 and
2004, when the alleged scandal took place.

"Yet, Fairfax Media chose not to mention Tun Mahathir anywhere in its article," the PMO
said.

Yesterday, The Age and Sydney Morning Herald, both owned by the Fairfax Media Group,
ran articles claiming that Putrajaya was stonewalling efforts by Australian investigators.

Senior officials from firms working for the Reserve Bank of Australia had been accused of
offering bribes to Malaysian middlemen to secure a deal to print polymer currency notes
for Malaysia.

Not a coincidence
Australian investigators had sought mutual assistance from Malaysia, but the request was
allegedly ignored due to the suspected involvement of top Malaysian officials, according to

the reports.

The reports claim that some of the middlemen had links to then prime minister Abdullah
Ahmad Badawi (photo) and Najib, who was deputy prime minister at the time.

The PMO pointed out that Mahathir was also explicitly named in the suppresion order
regarding the case by the Australian courts.

"Instead, the entire article, including its headline and photos, focused on and smears Prime
Minister Najib.

"It may not be coincidental that Fairfax Media claims to have separate information from
'high-level sources'," said the PMO.

Najib has been under intense scrutiny from several Western news organisations of late,
including damning reports by the New York Times and The Wall Street Journal.

Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd
Source : http://www.malaysiakini.com/news/305231



