
Thais: Umno man bought stolen PetroSaudi docs  

MalaysiaKini.com 

July 17, 2015  

                                                                           

An Umno member was among 10 people who purportedly purchased PetroSaudi 

International's data allegedly stolen by its former director Xavier Andre Justo, according to 

Singapore Straits Times.                    

 

Thai police spokesperson Prawuth Thavornsiri said Justo claimed he had sold the 

information to members of the group after he failed to blackmail PetroSaudi for 2.5 million 

Swiss francs in exchange for not releasing the information. 

 

"Many people, about 10, from the media and from political circles, even from the same 

party as the (Malaysian) prime minister," he was quoted telling the Singapore daily. 

 

Prime Minister Najib Abdul Razak is also Umno president. 

 

According to the report, Prawuth declined to identify the 10 involved but said the 

negotiations to buy information from Justo had taken place in both Singapore and Thailand. 

 

Prawuth said according to what was found in his WhatsApp transcripts, once the group had 

verified Justo's files contained the information they wanted, they discussed ways to pay 

him. 

 

"They talked to each other many times by WhatsApp, we have the evidence; they talked 

about paying like this and like that, to pretend to buy and sell," he was quoted saying. 

 

He said the payment method was similar to money laundering techniques used by gangs. 

 

The PetroSaudi information sold by Justo had put 1MDB in a spot as it included email 

correspondence between PetroSaudi and 1MDB. 

 

The information in the emails was one of the materials used by whistleblower website 

Sarawak Report to allege that 1MDB funds intended for a joint venture with PetroSaudi 

was siphoned to a company controlled by billionaire Jho Low, who is close to Prime 

Minister Najib Abdul Razak's family. 

 

Prawuth declined to say whether Sarawak Report was among the 10 which purchased 

information from Justo. 

 

However, he said a news blog run by a Malaysian-born British citizen was involved and 

alleged that the portal had tampered with the information. 

 

Sarawak Report has stood by its reports and has challenged critics to sue it.  

 

  



Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd   
Source : http://www.malaysiakini.com/news/305401   


