MACC denies it is source of 1MDB probe leak
MalaysiaKini.com
July 21,2015

The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has denied a posting
in Malaysia Today claiming the leak in the special task force probing the 1MDB
scandal came from its office.

The portal yesterday said former MACC adviser, Rashpal Singh Jeswant Singh,
had been leaking information on the task force's investigation to whistleblower
website Sarawak Report.

"The MACC hereby categorically refutes the claims stated in the news reports
in Malaysia Today.

"Rashpal has no access at all because currently he is not a member of any
independent oversight body that monitors and advises on the functions and
operations of the MACC," said the commission's strategic communication director
Rohaizad Yaakob in a statement yesterday.

The MACC also denied claims by Malaysia Today blogger Raja Petra Kamarudin
that Rashpal was allegedly removed from the commission because of misconduct.

"Rashpal was a former member of the Anti-Corruption Advisory Board (Acab) [...]
His tenure as a member of the Acab ended on Feb 24, 2015.

"Claims that Rashpal 'was removed due to certain breaches' are absolutely
incorrect.

"In fact, due to his contributions to the MACC, especially in the implementation of
the transformation programme since 2009, Rashpal was selected to be a member
of the Operations Review Panel of the MACC," Rohaizad said.

He said Rashpal turned down the offer due to other commitments

In two separate postings on his blog, Raja Petra claimed Rashpal had met

with Sarawak Report editor-in-chief Clare Rewcastle-Brown in London last week,
to discuss handing over of information regarding the prime minister's wife Rosmah

Mansor.

Rewcastle being stalked



Sarawak Report, however, claims the meeting was set up to prove that Rewcastle
was being stalked by those whom the site claims to be working for Raja Petra.

"Sarawak Report was able to confirm the suspected stalking last week by adopting
a simple strategy of meeting with a prominent Malaysian in London's Hyde Park.

"The Malaysian, who has a London home, was a social contact, but emphatically
not ever a source of information for this blog," the whistleblower site wrote
yesterday.

Sarawak Report said the meeting proved that Rewcastle was being followed,
claiming that at least three surveillance teams had photographed the meeting.

"Sure enough, it was Raja Petra who proved the whole network operation when he
duly reported the meeting in his blog over the past weekend.

"Only Sarawak Report and the person being met had known about or discussed
the rendezvous, making this blatant surveillance the only possible source of the

information to Raja Petra," the site claimed.

It said a police report has been lodged over the matter.

Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd
Source : http: //www.malaysiakini.com/news /305674




