
We'll challenge suspension in court, says Edge  

MalaysiaKini.com 

July 24, 2015  

                                                                           

The Edge Media Group will challenge the Home Ministry's suspension order on two of its 

print editions, its publisher and chief executive officer Ho Kay Tat said today. 

 

In a statement issued by The Edge Media Group, Ho expressed disappointment with the 

suspension decision. 

 

"We don't see how exposing the scam to cheat the people of Malaysia of billions of ringgit 

can be construed as being detrimental to public and national interest. 

 

"This is nothing more than a move to shut us down in order to shut us up," he added. 

 

Ho said The Edge would go to court and try and get the suspension lifted. 

 

The Home Ministry, in a letter to The Edge Media Group, said the publishing permits for 

The Edge Weekly and The Edge Financial Daily, have been suspended for three months, 

effective July 27. 

 

The letter stated that the reporting on 1MDB by the two publications were "prejudicial or 

likely to be prejudicial to public order, security or likely to alarm public opinion or is likely 

to be prejudicial to public and national interest". 

 

The ministry warned that failure to stop publication for three months would result in the 

withdrawal of the publishing permits. 

 

Both Ho and The Edge Media Group owner Tong Kooi Ong are being investigated under 

Section 124 of the Penal Code for activities detrimental to parliamentary democracy. 

 

This is over allegations that documents pertaining to 1MDB were fabricated and tampered. 

 

In an earlier statement, Tong denied the allegation of tampering and the existence of a 

conspiracy to topple the government. 

 

He was responding to the claims raised by former PetroSaudi International employee 

Xavier Andre Justo in an exclusive interview with the Singapore Straits Times. 

 

Justo is currently under Thai police detention for attempting to blackmail his former 

employer. He is also the source of the leaked documents.  

    

                                           
Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd   
Source : http://www.malaysiakini.com/news/306061  


