
WSJ still recycling unproven allegations, says 1MDB  

MalaysiaKini.com 

Dec 29th, 2015  

                                                                           

1MDB has again rubbished the latest article carried by US-based daily Wall Street Journal 
(WSJ) as "unsubstantiated allegation" that the media organisations had recycled since 
mid-2015. 
 
"The fact is that there is no real news in this article. For reasons best known to its 
management, the WSJ appears happy to have become a noticeboard for conspiracy theories 
and smears propagated by the Malaysian opposition. 
 
"This is a sad state of affairs for its readers, who deserve better," said 1MDB in a statement. 
 
WSJ had alleged that 1MDB had prioritized political spending despite insufficient cash flow 
to repay its debt. 
 
"The board of director wondered aloud if they would get in trouble. In a meeting on Dec 20, 
2014, they discussed what to do about the police who came to investigate allegations of 
financial irregularities," the report cited a copy of minutes of the board meeting. 
 
It further revealed that business tycoon Jho Low was brought into 1MDB to help handle the 
state fund's election-related spending, revealed a former Malaysian ruling coalition 
politician. 
 
"As the newspaper itself admits several times in the article, no illegal activity is alleged to 
have taken place," said the state-owned firm. 
 
"We are, therefore, perplexed as to why the WSJ continues with this campaign to 
undermine 1MDB, and Malaysia, and urge it to focus on real news instead," it said. 
 
In its Dec 17 report, the US-based daily said cited unknown sources in alleging how US$850 
million was transferred out of 1MDB. 
 
It reported that 1MDB fund was sent to "Aabar Investments PJS Ltd", which closely 
resembles the name of Abu Dhabi International Petroleum Investment Co's (IPIC) 
subsidiary - Aabar Investment PJS. 
 
1MDB brushed off the allegation as old and recycled allegation which meant to malign the 
state-owned fund. 
        
                                                                          
Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd   
Source: https://www.malaysiakini.com/news/324867  


