
‘Embarrassment is why WSJ will not admit PM’s billions is Saudi donation’  

MalaysiaKini.com 

Mar 31st, 2016  

                                                                             

The prime minister’s press secretary Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad said the Wall 

Street Journal (WSJ) had finally admitted that the billions of ringgit received by Najib Abdul 

Razak was indeed a Saudi donation and claimed the publication had previously refused to 

acknowledge this out of fear of embarrassment. 

Tengku Sariffuddin said this in response to WSJ’s report today which noted that around 

US$200 million out of over US$1 billion in Najib's personal bank accounts came from Saudi 

Arabia. 

However, Tengku Sariffuddin did not address the fact that the WSJ report stated 

investigators believe the “majority” of funds originated from 1MDB. 

Nor did he address the damaging allegations that Najib’s family had spent the money on 

holidays, shopping and jewellery. 

“Today, for the first time, the Wall Street Journal has been forced to admit that at least some 

of the funds donated to the Prime Minister came from Saudi Arabia.  

“For nearly a year, the WSJ denied that the funds came from Saudi Arabia, and attacked all 

those who suggested otherwise. 

“Maybe it's their embarrassment that stops them (from) accepting the facts in full. Namely, 

as the prime minister has always maintained, the funds were a donation from Saudi Arabia 

- as the evidence shows. 

“However, today is a small step towards the WSJ admitting that they have been wrong all 

along - and that they were wrong to base their reporting on unnamed and anonymous 

sources who have never been revealed and may not even exist,” said Tengku Sariffuddin 

said in a statement today. 



  

Tengku Sarifuddin stressed that the attorney-general had reviewed and examined all 

evidences, including wire transfers and interviews with the royal family, in confirming that 

the fund was a donation from the Saudi royal family. 

“Neither the confirmation from lawful Malaysian authorities, nor the foreign minister of 

Saudi Arabia, nor reputable outlets such as the BBC and Daily Telegraph, was enough to 

make the WSJ stop their attacks or denials that any of the funds had come from Saudi 

Arabia. 

“This exposed the bias in the WSJ’s reporting, and made clear that their coverage was not 

driven by an impartial desire to cover the facts,” he said. 

Tengku Sariffuddin also accused WSJ of being a party of Dr Mahathir Mohamad’s campaign 

to oust Najib. 

“Their reporting was based on false information they were willingly fed Mahathir’s 

Anti-Najib Campaign,” he said. 

The WSJ report today said Najib had spent some US$15 million in the US, Italy, Malaysia 

and elsewhere. 

Among the spending include US$56,000 at Kuala Lumpur car dealership Signature Exotic 

Cars, US$14 million at clothing retailer Jakel, 750,000 euros at a jewellery store in Italy and 

US$130,625 at exclusive fashion store Chanel in Hawaii.  

                                                  

Copyright © 1999-2012 Mkini Dotcom Sdn. Bhd   
Source: https://www.malaysiakini.com/news/336068    


