
Online daily denies demoting editor over Rosmah jet article 

MalaysiaKini.com   

June 9th, 2016  

Aidila Razak    

                                                                             

An online daily has denied accusation of demoting an assistant news editor over an article 

that Rosmah Mansor travelled on a government-chartered private jet to accept an award 

in Istanbul. 

Media rights advocacy group Geramm said the assistant news editor was recalled to 

Petaling Jaya from Kuala Kangsar where he was covering the by-election, and demoted to 

the role of reporter. 

"Media practitioners must be given the right to work as non-partisan journalists, despite 

inherent biases of a media organisation," Geramm said in a statement. 

 

However, mStar refuted this, with a spokesperson stating the labour law is clear on this 

matter, and staff cannot be simply demoted or sacked. 

It was also revealed that the assistant news editor was not demoted but called back to the 

headquarters to fill manpower shortage as some journalists had taken emergency leave. 

Malaysiakini also learnt that the online publication took down the article because it was 

deemed libellous by the editors. 

Rafizi's allegation was later confirmed by Rosmah's aide Rizal Mansor, who explained 

that Prime Minister Najib Abdul Razak’s wife travelled via the chartered plane because she 

had a tight schedule. 

Rizal also said the jet was not chartered specifically for Rosmah, but for VIP use while the 

government jet was being fixed. 

He said Rosmah has the right to use the jet, being the prime minister's wife. 

                       

Copyright © 1999-2016 Mkini Dotcom Sdn. Bhd     
Source: https://www.malaysiakini.com/news/344665   


