
PAS maintains it's not settling Najib's suit against Harakah  

MalaysiaKini.com   

Dec 1st, 2016  

Hafiz Yatim  

                                                                           

PAS today maintained it is not settling a defamation suit filed by Prime Minister Najib 

Abdul Razak against its party mouthpiece Harakah over an article related to 1MDB and 

Najib's stepson Riza Aziz. 

The party's representatives Wan Rohimi Wan Daud and Faizi Che Abu, said they officially 

informed this to Court of Appeal president Justice Md Raus Sharif today. 

Following this, Justice Raus fixed March 7, next year to hear Najib's appeal to amend his 

statement of claim to include attorney-general Mohamed Apandi Ali's press statement on 

Jan 26, in clearing the PM of the RM2.6 billion found in his account and also the PM's 

application to have the case go on without calling witnesses. 

The appeal would be heard at the Court of Appeal in Putrajaya. 

Wan Rohimi told Malaysiakini that the United States Department of Justice court action 

filed in July, had strengthened PAS' case and that was the reason it was not settling with 

Najib. 

Meanwhile, Najib's lawyer Mohd Hafarizam Harun, when met said that despite this, he 

extended the settlement proposal to PAS until March 7. 

“My client is magnanimous to settle with PAS as he is also going to be seen on Sunday to be 

on the same stage with PAS president Tok Guru Abdul Hadi Awang for the Rohingya cause. 

“I do hope the top (PAS) party leadership will reciprocate as anything can happen before 

March 7,” he told reporters. 

Parties have been asked to explore the possibility of settlement at the Court of Appeal last 

July 11. 

This followed the Kuala Lumpur High Court judge Justice Hue Siew Kheng dismissing 

Najib's application to amend his statement of claim to include Apandi's statement and also 

the PM's application to have the case go on without calling witnesses including himself. 

Najib had filed the suit on March 18 last year, where he named Harakah managing director 

Rosli Yaakop and Harakahdaily chief editor Taufek Yahya as defendants. 

In his statement of claim, the prime minister said the article portrayed him as having 

misused 1MDB funds and that the publication of the article was intended to tarnish his 

reputation. 

The article was based on a report which appeared in the New York Times.      



Copyright © 1999-2016 Mkini Dotcom Sdn. Bhd       
Source: http://www.malaysiakini.com/news/364848      


