
We didn't write that article, says pro-Umno website 

Malaysiakini.com 

September 4, 2010 

 

A website which has been blamed for an article accusing Kajang councillor Lee Kee Hiong of 

corruption has clarified that it was not responsible for the contents of the report. 

 

NONEThe Umno-linked Pembangkang Selangor clarified on its website today that the article 

entitled 'Lee Kee Hiong Penjahat Sebenar Dalam DAP' (Lee Kee Hiong the real culprit in 

DAP) was from another website connected to Umno, Selangor Daily. 

 

Pembangkang Selangor said it “is not responsible for any accusations (against it) by any 

party, including Lee Kee Hiong”, as it had only carried the article from Selangor Daily as it 

had “news value”. 

 

“For this reason, our editorial management apologises for any problems faced by Lee Kee 

Hiong as well as the webmaster of Selangor Daily,” said Pembangkang Selangor on its 

website today. 

 

NONEIn the Sept 1 article, Kee Hiong (right, in red) was accused of having hatched a plan 

to fill her party DAP's coffers through corrupt means, including by compelling contractors to 

mark up invoices for state-funded projects in the Seri Kembangan state constituency. 

 

The article also claimed that Kee Hiong's uncle had been awarded contracts in many 

DAP-held constituencies within Selangor. 

 

Kee Hiong has denied the accusations and said the article was meant solely to slander the 

Pakatan Rakyat state administration. 

 

"They have not achieved anything politically in the country and in Selangor so they have to 

resort to dirty tactics to tarnish my name," said Kee Hiong, who is also Selangor DAP 

education director, a post she has held since 2003. 

 

Lee challenged 

 

Selangor Daily, meanwhile, has stood its ground against Lee - who yesterday lodged a 

police report over the matter - and challenged her to clarify whether or not one of the 

contractors implicated in the corruption allegations, Lee Wye Wing, is in fact her uncle. 

 

“We also challenge LKH to reveal how many companies linked to LWW received allocations 

from the state constituency under Selangor DAP, including Kuala Kubu Bharu,” said 

Selangor Daily. 

 

The website also ticked off Pembangkang Selangor for swiping its “expose” on Kee Hiong 

without attributing it to the actual source. 

 

“The administrator of Pembangkang Selangor should see how professional the portal 

managers of MyKMYU.net are in always attributing the sources of their reports,” said 

Selangor Daily.    

 

Copyright © 1999-2007 Mkini Dotcom Sdn. Bhd. 

Source : http://www.malaysiakini.com/news/141946 


