
 

Felda wins default judgment against Suara Keadilan 

Malaysianmirror.com 

26 October 2010 

 

KUALA LUMPUR - The Federal Land Development Authority (Felda) has obtained a 

judgment-in-default-of-appearance in the RM200mil defamation suit against Suara 

Keadilan’s publisher and printer, The Star reported. 

 

On Tuesday, High Court judge Justice Zabariah Mohd Yusof made the ruling after hearing 

submissions from Felda's lawyer Firuz Hussein Jamaluddin in her chambers. 

 

The plaintiff can apply to court for "Judgement in Default of Appearance" if the defendant 

fails to enter an appearance.  

 

Speaking to reporters later, Firuz said damages have to be assessed and costs would have 

to be taxed against both defendants. 

 

When asked whether Felda would proceed with the trial against four other defendants, Firuz 

said "Yes". 

 

Firuz had filed the application for a judgment-in-default of appearance against two 

defendants at the High Court civil registry on Oct 12. 

 

The application was made against Suara Keadilan publisher Pelita Koridor Sdn Bhd and its 

printer Percetakan NPK Sdn Bhd. 

 

On Aug 16, Felda sued PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail, her deputy Dr Syed Husin 

Ali and four others for RM200mil over claims that it was bankrupt. 

 

In the defamation suit, the plaintiffs, Felda and its investment company Felda Global 

Ventures Holdings Sdn Bhd, are also suing the six defendants for false allegations over the 

process of buying the Felda building. 

 

Felda is also applying for an injunction to restrain the defendants from further publishing 

such words and a written apology to be published in newspapers and magazines to be 

identified by the plaintiffs. 

 

Felda contends that it is suing PKR as the party is responsible for the publication of the 

monthly newspaper Suara Keadilan which carried two allegedly defamatory articles in its 

June 22-29 edition. 

 

Suara Keadilan publisher and printer, its editor Dzulkarnain Taib and its writer Rusnizam 

Mahat are the other four defendants. 

 

In the statement of claim, Felda stated that the first defamatory article was Felda Bangkrap 

(Feldas Bankrupt) and the second was Bina Bangunan RM662 juta hanya libatkan tiga 

individu (The construction of the RM662mil building involved only three individuals). 

 

Felda stated that words in the first article implied that the plaintiffs were insolvent, unable 

to pay their debts and were not creditworthy while the words used in the second article 

meant that the acquisition and construction of the Felda building at the Golden Triangle here 

was to benefit cronies, did not comply with the law and that the transaction involved caused 



the plaintiffs losses. 

 

Felda claimed that the allegations were so serious and that the plaintiffs would be held in 

contempt and odium by the public in Malaysia and internationally. 

 

It claimed that the scandalous nature of the defamation had caused extensive damage and 

irreparable harm to the plaintiffs reputation. - The Star 

 

Copyright © 2009 www.malaysiamirror.com 

Source : http://www.malaysianmirror.com/media-buzz-detail/6-nation/50173 

 


