Injunction against
former Mahathir aide

by Liew-Ann Phang
newsdesk@thesundaily.com

PETALING JAYA: The High Court
yesterday granted New Straits Times
Press Bhd deputy chairman Datuk
Kalimullah Hassan an ex parte
injunction against lawyer Matthias
Chang, restraining him from repeating
allegations made ataJune 13 press
conference.

Kalimullah's counsel, Prakash
Menon, Said the' order by Justice
Datuk Rang Hwee Gee restrained
Chang from repeating the words he
had used at the press conference,
pending trial for defamation in which
Kalimullah had claimed damages of
RM50 million.

On June 15, Chang challenged
Kalimullah and Umno Youth deputy
chief Khairy Jamaluddin to a debate
on controversial issues raised by
former prime minister Tun Dr
Mahathir Mohamad.

Chang was Mahathir's former
political secretary,

The foreign press and some local
newspapers covered Chang's press
conference during which he also
swore on five holy books, including
the Quran.

Singapore's The Straits Times,
which formerly employed Kalimullah
as its correspondent, was among
those which reported the matter.

Menon Said the case only involved
Chang, and not The Straits Times as it
had complied with a demand for an
apology and satisfied other claims.

Earlier, Menon said, a demand
letter was issued to Chang, asking
him to apologise and pay damages.

However, Chang replied that he did
not know what they were talking
about and instead filed a counter-suit
for RM100 million for an article that
Kalimullah had written on June 11,
Which Chang claimed defamed him.

Meanwhile, Singapore Press

Holdings Ltd published an
"unreserved apology" to Kalimullah
in yesterday's edition of The Straits
Times for an article it published on
June 14.

Entitled "Mahathir loyalist blasts
Abdullah's supporters", the article
quoted assertions made by Chang at
the June 13 press conference.

Chang was said to have launched a
"blustering, often rambling attack at
an hour-long press conference".

"We wish to clarify that we do not
in any way endorse or confirm the
assertions made against Kalimullah,"
the newspaper said.

"We further acknowledge that we
have no basis to make the assertions.
"We unreservedly apologise to

Kalimullah for any distress,
embarrassment and injury he has
suffered on account ofthe article. We
undertake not to make further
assertions against Kalimullah to the
same or similar effect," it said.



