
PERDANA LIBRARY 
PERDANA LEADERSHIP FOUNDATION 

NEWSPAPER CLIPPING 
Newspaper New Straits Times 

Date 9 July 2015 

DATUK Seri Najib Razak has 
given The Wali Street Jour-
nal (WSJ) 14 days to clarity 

its stand on its allegation that near-
ly USS700 million (RM2.65 biiiion) 
from lMalaysia Development Bhd 

(1MDB) was deposited into his 
personal bank account. 

Najib's clarif icat ion demand 
was sent to the board of directors 
of Dow J o n e s and Company 
Inc by Na j ib ' s l awyers f rom 
M e s s r s H a f a r i z a m Wan a n d 
Aisha Mubarak yesterday. 

The New York-based company 

owns the international business 
daily, which published the articles 
"Malaysian Leader 's Accounts 
Probed" and "Scandal in Malaysia" 
on July 2 and 6. 

Najib's lead counsei Datuk Mo-
hd Hafarizam Harun, who signed 
the emailed ietter, wanted WSJ to 
state whether it took the position 
that Najib misappropriated IMDB's 
monies. 

Hafarizam said this was neces-
sary as the articles contained "a 
plethora of convoluted, scurrilous 
and vague allegations against our 
client". 

"In the circumstances, we are 
instructed to seek confirmation as 
to whether it is your position as 
taken in the articles that our client 

misappropriated nearly USS700 
million from 1MDB. 

"We are instructed to procure 
y o u r p o s i t i o n b e c a u s e t h e 
articles collectively suggest that 
you are unsure of the original 
source of the money and what hap-
pened to the money while on the 
other hand, the general gist of the 
articles create a clear impression 
that our client has misappropriated 
about US$700 million belonging to 
1MDB. 

"In the circumstance and in the 
interests of our client, we would 
expect a newspaper of your in-
ternational standing and reputa-
tion to state unequivocally and 
with clarity as to whether it is your 
contention that our client misap-

propriated^about US$700 million 
belonging to 1MDB." 

Hafarizam said the confirmation 
was being sought so that he would 
be able to advise Najib on the ap-
propriate legal recourse that could 
be taken to seek redress. 

The lawyers demanded a reply to 
the letter within 14 days from yes-
terday. 

They also asked to be informed 
of whether WSJ had appointed 
solicitors in Malaysia to accept 
service of legal proceedings on 
its behalf and the reporters who 
wrote the articles "in the event that 
legal proceedings become neces-
sary". 

The WSJ articles were written by 
Simon Clark and Tom Wright. 


