
PERDANA LIBRARY 
PERDANA LEADERSHIP FOUNDATION 

NEWSPAPER CLIPPING 

Newspaper The Star 

Date 9 July 2015 

PETALING JAYA: Lawyers for the 
Prime Minister are demanding that 
The Wall Street Journal (WSJ) state 
clearly whether it believes he had 
misappropriated US$700mil 
(RM2.6bil) as implied in its articles. 

Dow Jones & Company, the pub-
lisher of the US-based newspaper, 
has two weeks to reply "yes" or 
"no", according to a letter dated July 

8 from the lawyers. 
In the letter, law firm Hafarizam 

Wan & Aisha Mubarak want confir-
mation from the Dow Jones board of 
directors on the newspaper's stand. 

"We are instructed to procure 
your position because the articles 
collectively suggest that you are 
unsure of the original source of 
the money and what happened to 

the money. 
"On the other hand, the general 

gist of the articles creates a clear 
impression that our client has mis-
appropriated about US$700mil 
belonging to 1MDB." 

The ftrm was referring to the 
WSJ articles "Malaysia Leader's 
Accounts Probed" and "Scandal in 
Malaysia" published on July 2 and 

6, respectively. 
Lawyer Datuk Mohd Hafarizam 

Harun said they also wanted WSJ to 
state the source of the money and 
whether the funds were deposited 
into Datuk Seri Najib Tun Razak's 
personal bank accounts. 

After scrutinising the articles, the 
lawyers concluded that the reports 
made reference to vague facts and 

companies, he said. 
He said the articles claimed Najib 

was under probe over the 1MDB con-
troversy and references were made 
to indirect transactions implicating 
him with lMDB-linked companies. 

A spokesman for Dow Jones, 
when contacted yesterday, said: 
"We stand behind our fair and accu-
rate coverage of this evolving story." 


