
PERDANA LIBRARY 
PERDANA LEADERSHIP FOUNDATION 

NEWSPAPER CLIPPING 
Newspaper Utusan Malaysia 

Date 9 July 2015 

kami telah menyelewengkan kira-kira US$700 juta milik lMDB," kata mereka dalam surat itu yang dihan-tar menerusi e-mel. 
"Kamu tidak syak lagi meng-etahui betapa seriusnya tuduhan-tuduhan itu terhadap anak guam kami dalam artikel-artikel berk-enaan dam pengesahan ini diminta bagi membolehkan kami menasi-hatkan anak guam kami tentang langkah undang-undang yang be-liau boleh ambil untuk mendapat-kan keadilan berhubung penerbitan artikel-artikel itu. 

Para peguam itu menuntut jawa-pan kepada surat berkenaan dalam tempoh 14 hari mulai hari ini. 
Mereka juga meminta untuk di-beritahu sama ada WSJ telah mel-antik peguam dalam Malaysia un-tuk menerima khidmat prosiding undang-undang bagi pihaknya dan pemberita yang menulis artikel-artikel itu "jika prosiding undang-undang menjadi perlu." - BERNAMA 

oleh anak guam kami untuk men-dapatkan pengesahan sama ada ini adalah pendirian kamu seperti yang dinyatakan dalam artikel-artikel itu bahawa anak guam kami me-nyelewengkan hampir US$700 juta daripada lMalaysia Development Berhad." 
Para peguam itu berkata: "Ar-tikel-artikel berkenaan mencadan-gkan secara kolektif bahawa kamu tidak pasti akan 'sumber asal wang itu dan apa yang terjadi terhadap wang berkenaan' sementara dari satu segi, intipati keseluruhan ar-tikel-artikel itu mencetuskan tang-gapan jelas anak guam kami telah menyelewengkan kira-kira US$700 juta milik lMDB." 
"Dalam keadaan ini dan demi kepentingan anak guam kami, kami berharap akhbar kamu yang terke-muka dan bertaraf antarabangsa untuk tanpa ragu-ragu menyata-kan dengan jelas sama ada adalah pendirian kamu yang anak guam 

DATUK Seri Najib Tun Razak hari ini mengambil langkah pertama tindakan undang-undang terhadap The Wall Street Joumal berkaitan artikel yang mendakwa Perdana Menteri me-nyelewengkan hampir US$700 juta daripada lMalaysia Development Berhad (lMDB). 
Bertindak bagi pihaknya ialah Tetuan Hafarizam Wan (amp) Aisha Mubarak yang menghantar surat hari ini kepada Dow Jones, penerbit WSJ, meminta pengesahan tentang pendiriannya berkaitan dakwaan dalam artikel-artikel itu yang dis-iarkan pada 2 dan 6 Julai. 

Mereka berkata artikel-artikel itu mengandungi 'a plethora of convo-luted, scumlous and vague allega-tions against our client' (pelbagai tuduhan yang berbelit, ofensif dan kabur terhadap anak guam kami). 
"Dalam hal ini, kami diarahkan 


