
1MDB refutes WSJ report, says laws breached by citing PAC 
transcripts  
The Malaysian Insider   

Sept 9, 2015      
                                                                                 
1Malaysia Development Berhad (1MDB) today refuted a report by The Wall Street 
Journal (WSJ) relating to a US$1.4 billion payment to a subsidiary of an Abu Dhabi 
state investment fund, calling the report biased, sensationalist and lacked proof.  
  
In a statement today, 1MDB said the story in WSJ can also be discredited as the 
source was not named. 
 
"What we can confirm is that the 1MDB audited financial statements clearly describe 
the amount and purpose of the payments, which for the avoidance of doubt, is 
structured as a deposit (i.e. a financial asset belonging to 1MDB and not an expense 
to 1MDB)," it said. 
  
WSJ today reported that  International Petroleum Investment Co (IPIC) had alleged 
that a US$1.4 billion (RM6.02 billion) payment from 1MDB to it was missing.  
  
IPIC had guaranteed the US$3.5 billion in bonds that 1MDB issued to finance the 
purchase of power plants in 2012. 
  

In return, IPIC had the option to buy a 49% stake in the power plants as well as 
collateral for the bond. 
 
1MDB said that it can also confirm that IPIC did provide and continued to provide the 
guarantees for the principal and interest of two US$1.75 billion bonds it had issued, 
with a total principal and interest amount of approximately US$5.5 billion. 
 
"We can confirm that 1MDB auditors, Deloitte, made specific and detailed enquiries on 
these payments prior to signing off on the 1MDB audited accounts. 
 
"Deloitte has strongly defended its methodology and audit process of 1MDB at the 
Public Accounts Committee (PAC) hearings, a bipartisan select committee of the 
Malaysian Parliament," it said. 
 
This meant that WSJ was wrong to state that it was not clear what happened to the 
funds, 1MDB said. 
 
"More importantly, we are shocked that a hitherto reputable publisher such as The 
Wall Street Journal would make use of clearly confidential information in its 
reporting," the state investment vehicle said. 
 
The troubled company slammed WSJ, saying it had possibly breached Malaysian laws 

by referring to "transcript of the proceedings", which, it said, could only be presented 
at the PAC hearings on 1MDB. 



 
"The Standing Orders of the Malaysian Parliament very clearly states that 'the 
evidence taken before any Select Committee and any documents presented to such 
committee shall not be published by any member of such Committee, or by any other 
person, before the Committee has presented its report to the House'. 
 
"The actions by Wall Street Journal are a potential breach of Malaysian law by a 
supposedly respectable foreign publication." 
 
It said it was concerned as to who was involved in the leaking of the transcripts from 
the PAC hearings, urging authorities to investigate the matter. 
 
"We are further concerned as to who involved in the PAC hearings may have leaked 
this transcript, which is clearly an attempt to prejudice the PAC investigations and 
deny 1MDB its right to due process as provided for by the laws of Malaysia. 
 
"1MDB strongly urges the relevant authorities to investigate this matter thoroughly 
and take all requisite action to preserve the process, integrity and Standing Orders of 
the Malaysian Parliament," it said. – September 9, 2015. 
 
  
Copyright © 2015 Edge Insider Sdn Bhd   
Source: 

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/1mdb-refutes-wsj-report-say
s-laws-breached-by-citing-pac-transcripts   


