
Utusan Melayu Ordered To Pay RM200,000 To Anwar  

Bernama  

Oct 19, 2015  

  

KUALA LUMPUR, Oct 19 (Bernama) -- The High Court here today ordered Utusan Melayu 

(Malaysia) Bhd to pay RM200,000 in damages to former opposition leader Datuk Seri 

Anwar Ibrahim in a defamation suit which the court ruled in his favour two years ago. 

 

The suit was over two articles published by Utusan on Anwar's comments to the BBB 

during an interview on homosexual laws. 

 

Judge Datuk Hue Siew Kheng ordered Utusan and its group editor-in-chief Datuk Abdul 

Aziz Ishak, who were named defendants in the suit, to pay RM100,000 in general damages 

and another RM100,000 in aggravated damages to Anwar. 

 

The court also ordered the defendants to pay RM8,000 in costs. 

 

In her decision, Hue said the court found that the articles published by the defendants were 

with malice and the defendants also failed to prove defence of justification in the case. 

 

On Jan 21, 2013, Justice Datuk V. T. Singham ruled that the two articles published by Utusan 

Melayu on Jan 17, 2012 relating to Anwar's interview with the BBC were defamatory and 

allowed the plaintiff's claim with RM45,000 costs. 

 

Anwar filed the suit on Jan 10, 2012 seeking RM50 million in damages for the defamatory 

articles which appeared on the front page and page 10 of Utusan Malaysia. 

 

He contended that the words in the articles implied he was a Muslim leader who held views 

inconsistent with the teachings of Islam. 

 

Anwar, who was represented by lawyer N.Surendran and Latheefa Koya, was present at 

today's proceedings. 

 

Lawyer Muhammad Asmirul Asraf Fadli, representing the defendants, said he would get 

further instruction from his clients whether to appeal against the decision. 

 

-- BERNAMA 

     

                             
Copyright © 2015 BERNAMA       

http://www.bernama.com/bernama/v8/newsindex.php?id=1180982  


