Report on Fund Donated From Saudi Arabia Exposed WSJ's Bias Reporting
Bernama
March 31, 2016

KUALA LUMPUR, March 31 (Bernama) -- The Wall Street Journal (WS]), for the first time today had
admitted that at least some of the funds donated to Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak came
from Saudi Arabia.

Press Secretary to the Prime Minister, Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad in a statement
Thursday said for nearly a year the WS]J denied that the funds came from Saudi Arabia, and attacked
all those who suggested otherwise.

He said this included the Attorney-General who, after reviewing the exhaustive investigations and
examining all the evidence, including wire transfers and interviews with the Royal Family,confirmed
that the funds were a donation from the Royal Family of Saudi Arabia.

"Neither the confirmation from lawful Malaysian authorities, nor the Foreign Minister of Saudi Arabia,
nor reputable outlets such as the BBC and Daily Telegraph, was enough to make the WS]J stop their
attacks or denials that any of the funds had come from Saudi Arabia," he said.

He said this exposed the bias in WSJ's reporting, and made clear that their coverage was not driven by
an impartial desire to cover the facts.

Instead, he said, their reporting was based on false information they were willingly fed by Tun Dr
Mahathir Mohamed's anti-Najib campaign.

"Maybe it’s their embarrassment that stops them from accepting the facts in full. Namely, as the Prime
Minister has always maintained, the funds were a donation from Saudi Arabia - as the evidence
shows," he said.

However, today is a small step towards the WS]J admitting that they have been wrong all along - and
that they were wrong to base their reporting on unnamed and anonymous sources who have never
been revealed and may not even exist," he added.

-- BERNAMA

Copyright © 2015 BERNAMA
http://www.bernama.com/bernama/v8/newsindex.php?id=1230880



