
WSJ lost all semblance of balanced reporting, says 1MDB  
Malaysian Insider   
March 1, 2016  
                                                                                 
The Wall Street Journal has lost all semblance of balanced reporting, state-owned 
investment firm 1Malaysia Development Bhd (1MDB) said today, after the business 
newspaper's latest report that more than US$1 billion had gone to Prime Minister 
Datuk Seri Najib Razak's personal bank accounts. 
 
The firm reiterated that it had never paid any funds to the prime minister's bank 
accounts, adding that this had been declared as well by various Malaysian authorities. 
 
"Despite this, The Wall Street Journal continues to repeat the same disproven 
allegations," it said in a statement today. 
 
1MDB said the Malaysian Anti-Corruption Commission, the Malaysian 
attorney-general (A-G), and various reputable international publications had 
confirmed that the funds came from Saudi Arabia. 
 
The firm has criticised WSJ for its past reports on its alleged links to scandals 
implicating Najib and today said that WSJ had never offered any conclusive evidence 
to support its claims. 
 
"The only justification for their continued attacks (is) information that they claim to 
have obtained from unnamed and anonymous sources. 
 
"This reliance on anonymous sources, who may or may not exist, betrays a lack of 
basic journalistic standards on the part of The Wall Street Journal and the fact that the 
publication has lost all semblance of balanced reporting," 1MDB said. 
 
WSJ in its latest report cited "global investigators" who believed that much of the 
money deposited into Najib's account originated 1MDB. 
 
The paper said the investigators’ belief contradicted the Malaysian A-G’s conclusion. 
 
A-G Tan Sri Mohamed Apandi Ali in January said that US$681 million (RM2.6 billion) 
deposited to Najib’s account was a legal donation from a member of Saudi Arabia’s 
royal family and most of it was returned. 
 
WSJ said "investigators in two other countries" agreed that most of the US$681 
million had been returned but were focused on a "crucial conduit, a firm with a name 
almost identical to that of a state-owned Abu Dhabi company called Aabar 
Investments PJS. 
 
WSJ said 1MDB had reported paying more than US$1 billion to Aabar but did not 
specify the company's full name, and from there, the money purportedly "made its 
way circuitously" to Najib's account. 
 



The paper began its expose of Najib’s personal bank accounts last July but had yet to 
be sued by the prime minister, who had denied all allegations. – March 1, 2016. 
 
                                                                                                 
Copyright © 2015 Edge Insider Sdn Bhd     
Source: 

http://www.themalaysianoutsider.com/malaysia/article/wsj-lost-all-semblance-of-b
alanced-reporting-says-1mdb  


